SEO on-site i off-site. Czym różnią się te dwie zasady działania?

Strona internetowa to obecnie najważniejsze medium komunikacji z klientem. Jeżeli chcemy, aby nasza oferta dotarła do jak największej ilości osób, powinniśmy zadbać o to, żeby witryna internetowa naszego przedsiębiorstwa wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce Google. Aby tego dokonać warto zastosować przemyślaną strategię pozycjonowania, czyli SEO. Dzieli się ona na działania on-site oraz off-site. Czym różnią się te dwie kwestie?

On-site SEO, czyli przede wszystkim content

seoAby nasza witryna przyciągnęła jak największą liczbę potencjalnych klientów musi być dobrze zoptymalizowana pod kątem algorytmów wyszukiwarki. Ponieważ Google jest obecnie niekwestionowanym liderem rynku, to właśnie jego algorytmy są brane pod uwagę przez specjalistów od pozycjonowania. Niezbędne do tego są działa SEO on-site, czyli wszystkie te, których możemy dokonać bezpośrednio na naszej stronie internetowej. Żeby była ona dobrze wypozycjonowana powinniśmy zadbać o jej przejrzysty i intuicyjny format. Struktura strony to jednak nie wszystko. Liczy się przede wszystkim content, czyli umieszczana na niej treść. Powinna ona być jak najbardziej merytoryczna oraz wypełniona właściwym i dobrze rozmieszczonymi frazami. Obecnie algorytmy Googla najbardziej lubią poprawne gramatycznie i wartościowe teksty. Frazy poupychane na chybił trafił nie są dobrze widziane przez roboty przeglądarki i z pewnością nie wyniosą naszej witryny do pierwszej dziesiątki wyszukiwanych. SEO on-site to najprościej mówiąc cały projekt strony, dlatego żeby działania tego typu były skuteczne, najlepiej zadbać o to, aby już na początku swojego istnienia była ona doskonale wypozycjonowana.

Off-site, czyli wszystko, co dzieje się poza stroną

samolot seoNawet jeżeli nasza strona jest dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, nie powinniśmy zapominać o działaniach wspierających jej optymalizację poza witryną. Jednym z najważniejszych tego typu działań jest link building. Przede wszystkim liczy się to, aby do naszej strony prowadziły odnośniki zamieszczone na wysoko cenionych i merytorycznych portalach, forach internetowych oraz stronach. Dla robotów Google jest to informacja, że jesteśmy stroną godną zaufania, którą warto pokazywać wysoko w wynikach wyszukiwania. Świadczy to o tym, że w przypadku linków niekoniecznie sprawdza się reguła, że im więcej, tym lepiej. Oczywiście ilość jest ważna, ale warto pamiętać, że jeżeli do naszej strony prowadzą linki z miejsc, delikatnie mówiąc – o złej sławie, nie tylko nie zyskamy w oczach algorytmu. Wręcz przeciwnie, roboty mogą umieszczać naszą witrynę coraz niżej. Dlatego warto zadbać o budowanie dobrego wizerunku marki w internecie. Nie zaniedbywać obecności na portalach społecznościowych oraz nie unikać artykułów sponsorowanych, czy notatek prasowych.

Zarówno działania SEO off-site, jak i on-site są niezbędne do zbudowania trwałego i pozytywnego wizerunku naszej firmy w internecie. Dobra i przemyślana strategia będzie zawierała elementy każdego z tych dwóch rodzajów działania.